دیزل‌های ژنراتوری به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی و خانگی شناخته می‌شوند. دیزل ژنراتور به عنوان یک تولید کننده برق نقش مهم و حیاتی در صنایع دارد و همچنین در مراکز درمانی، کارگاه ها و کارخانجات، پمپ بنزین ها و موارد این‌چنینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مشاهده بازار، متوجه تنوع برند و کیفیت این محصول خواهید شد؛ اما در میان لیست بلند بالای کمپانی‌های تولیدکننده موتور برق، بهترین برند دیزل ژنراتور کدام است؟ در ادامه، انواع برندهای دیزل ژنراتور بررسی و از نظر فاکتورهای فنی، ظاهری و قیمت زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند.

برای گوش کردن به پادکست صوتی این مطلب از فایل زیر استفاده نمایید.

دیزل ژنراتور چیست؟

 

 

انواع دیزل ژنراتور براساس کارکرد

بر اساس کارکرد می‌توان انواع دیزل ژنراتور را این‌گونه دسته‌بندی کرد.

  • دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری (Standby Diesel Generator)

ژنراتور اضطراری در زمان قعطی برق شبکه استفاده می‌شود. در این مواقع، دیزل ژنراتور اضطراری به عنوان یک پشتیبان به مدار وارد می‌شود و به طور موقت و با حداکثر توان برق مورد نیاز را تامین می کند؛ مانند تامین برق اضطراری بیمارستان‌ها.

  • دیزل ژنراتور پرایم (Prime Diesel Generator)

این نوع ژنراتورها برای کار در مدت زمان بیشتری طراحی شده‌اند. ویژگی این دیزل ژنراتور لود ثابت با توان کمتر از ۷۵% است. مثلاً زمانی‌که تعداد دفعات قطعی برق شهر زیاد است یا در مناطقی مانند معادن و کمپ‌ها که باید به طور پیوسته از ژنراتور استفاده گردد.

  • دیزل ژنراتور دائم کار (Continuous Diesel Generator)

برای استفاده دائم مانند تامین برق دائمی دیتا سنترها از مولدهای دائم یا کانتینیوس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین برند دیزل ژنراتور در ایران

تفاوت بین انواع برند دیزل ژنراتور به قدرت موتور، حجم و تعداد سیلندرها بستگی دارد. در بین بهترین برندهای موتوربرق موجود در ایران یا انواع مارک های دیزل ژنراتور موجود در کشور، مدل‌های اروپایی از کیفیت بی نظیری نسبت به انواع دیگر برخوردار هستند. ژنراتورهای دیزلی چینی و ایرانی نیز با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب در سطح بازار جهانی موجود هستند. در این قسمت سعی داریم تا بهترین برند های دیزل ژنراتور را به شما معرفی کنیم.

البته شما می‌توانید برای خرید تجهزیات برق صنعتی و سازمانی به سایت شکوه صنعت مراجعه کنید.

  • برند دیزل ژنراتور کاترپیلار (Caterpillar)

اگر بخواهیم از بین همه انواع ژنراتورها یک برند را به عنوان بهترین مارک دیزل ژنراتور انتخاب کنیم، بی‌شک دیزل ژنراتور کاترپیلار آمریکا است. میزان قدرت دیزل ژنراتور کاترپیلار زیاد است و در صنایع بزرگ با فشار کاری بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازه قدرت موتور دیزل کاترپیلار بین ۳۰۰ تا ۸۰۰۰ کیلووات است. این محصول به نسبت بقیه دیزل ژنراتور های موجود در ایران گرانتر است. برای دیدن لیست قیمت دیزل ژنراتور کاترپیلار اصل می‌توانید به سایت شکوه صنعت مراجعه کنید.

ژنراتور دیزلی کاترپیلار

  • برند دیزل ژنراتور ولوو سوئد

دیزل ژنراتور ولوو که یکی از دیزل ژنراتور‌های پر‌مصرف و معروف در ایران است و موتور آن را شرکت ولوو سوئد می‌سازد از کیفیت بسیار بالایی برخورد دارد است. برخی از ویژگی‌های این دیزل ژنراتور را می‌توان اینگونه عنوان کرد که دارای قیمت متوسط نسبت به بقیه دیزل ژنراتوها هستند و میزان صدای آن متوسط و در حدود ۷۰ دسی بل است. همچنین نصب، عیب‌یابی و تعمیر این وسیله بسیار آسان است و در صنعت، تجارت و کارهای ساختمانی کاربرد دارد. موجود بودن قطعات یدکی این برند در کشور یکی از مهم‌ترین مزایای این برند است. خرید دیزل ژنراتور ولوو اصل از طریق سایت شکوه صنعت ممکن است.

مولد برق دیزلی ولوو سوئد

  • برند دیزل ژنراتور کامینز آمریکا (Cummins)

این برند یکی از بهترین دیزل ژنراتورها و از گران‌ترین آن‌ها است . از مزایای دیزل ژنراتور کامینز آمریکا می‌توان به عمر و دوام طولانی اشاره کرد. قدرت بالای موتورهای محصولات این برند (تقریبا ۳۰۰۰ کیلووات) باعث شده تا از آنها در صنایع بزرگ استفاده شود. درحال حاضر نمایندگی‌های این شرکت در سه کشور انگلستان، هند و چین فعالیت دارند. خبر خوب این که شما می‌توانید خرید دیزل ژنراتور کامینز آمریکا را از سایت شکوه صنعت انجام دهید.

موتور برق دیزلی کامینز

  • دیزل ژنراتور پرکینز (Perkins)

محصولات دیزل ژنراتور پرکینز ساخت انگلیس است. دامنه قدرت موتور دیزلی پرکینز بین ۸ تا ۲۰۰۰ کیلووات است و این شرکت اولین موتورهای دیزلی پرسرعت را تولید کرد. سرعت زیاد در دیزل ژنراتور باعث کارایی بیشتر این موتور می‌شود. این دستگاه را نیز بعد از کاترپیلار از لحاظ کیفیت می‌توان در رده بهترین مارک دیزل ژنراتور قرار داد. از آنجایی که قطعات یدکی آن در داخل کشور در دسترس است، طرفداران زیادی دارد.در خرید دیزل ژنراتور پرکینز باکیفیت باید به میزان سرعت آن دقت کنید.

دیزل ژنراتور پرکینز

  • دیزل ژنراتور ولوو پنتا (Volvo Penta)

یکی از انواع بهترین مارک دیزل ژنراتور، ولوو پنتا ساخت سوئد و آلمان است. موتور دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا از نظر قدرت موتور تنوع زیادی دارد. دامنه قدرت موتور دستگاه های این برند بین ۸۸ تا ۶۵۵ کیلووات است. این نوع دستگاه ها می‌توانند در محیط های تجاری، ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. قطعات این دستگاه در ایران یافت می‌شود، همچنین نصب، عیب یابی و تعمیر آن به راحتی انجام پذیر است. به همین خاطر است که خرید دیزل ژنراتور ولوو پنتا در ایران بسیار محبوب است.

ژنراتور برق دیزلی وولوو پنتا

  • دیزل ژنراتور استمفورد

افرادی که قصد تهیه ژنراتور تک یا آلترناتور را دارند، معمولاً به سراغ خرید دیزل ژنراتور استمفورد می‌روند. این برند در واقع زیر مجموعه‌ای از برند کامینز است. شرکت استامفورد، بیش از یک قرن است که در انگلیس به وجود آمده است. از محصولات این شرکت می‌توان به ژنراتور و کمپروسور هوا اشاره نمود. ژنراتورهای این شرکت در کنار یک موتور دیزل پرقدرت، ذیزل ژنراتور استمفورد را تشکیل می‌دهد و می‌تواند بسیار خوب عمل کند و بازده خوبی از خود نشان دهد. محصولات این شرکت در رده قیمتی بالایی قرار دارند.
دیزل ژنراتور استامفورد

  • دیزل ژنراتور لوول چین

از با سابقه‌ترین شرکت‌های چینی که با برندهای معروف جهان رقابت می‌کند، دیزل ژنراتور لوول چین است. این شرکت، دیزل ژنراتورها را با کیفیت و قیمت قابل قبول در سراسر جهان تولید و عرضه می‌کند. دیزل ژنراتور لوول برای صنایع کوچک و مصارف خانگی قابل استفاده است.

  • دیزل ژنراتور موتور سازان تبریز

شرکت موتور سازان ایران (تراکتور سازی تبریز) یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده موتور های دیزلی و گازی است که سابقه ای ۲۸ ساله در ایران دارد.هزینه مقرون به صرفه ، کیفیت خوب و فراروانی قطعات در ایران یکی از دلایل محبوبیت و خرید دیزل ژنراتور موتورسازان تبریز در ایران است.

 

ژنراتور برق دیزلی ماینینگ

 

خرید بهترین دیزل ژنراتور

فرآیند خرید دیزل ژنراتور با وجود گستردگی برندها و انواع مختلف این محصول می‌تواند بسیار دشوار باشد. توجه به نکاتی که در این مقاله در رابطه با انتخاب بهترین برندهای دیزل ژنراتور و نکات تعمیر و نگهداری این وسیله پرکاربرد گفته شد می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. اما راه بسیار ساده‌تری هم برای خرید دیزل ژنراتور مطمئن وجود دارد. توصیه ما به شما این است که با مشاوران متخصص و مجرب شرکت مهندسی شکوه صنعت در تماس باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای اینکار کافیست عدد ۰۲۵۳۷۱۵۲ را شماره‌گیری نمایید.

خلاصه مطلب

با توجه به اهمیت نقش دیزل ژنراتور در تولید برق در صنایع مختلف و همچنین مناطق شهری که به شبکه ملی برق دسترسی ندارند، انتخاب بهترین برند دبزل ژنراتور و اطلاع از ویژگی‌ آنها حائز اهمیت است. کمپانی های زیادی در سرتاسر جهان در حال تولید موتور برق در انواع مدل ها هستند؛ اما ما در مقاله فوق لیستی از بهترین برندهای دیزل ژنراتور را تهیه کردیم تا فرآیند خرید این محصول را برای شما آسان‌تر کنیم. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره و خرید این محصول، می توانید با شماره ۰۲۵۳۷۱۵۲ تماس بگیرید.

۴.۴/۵ - (۱۳ امتیاز)