بهترین برند موتور برق را در بازار ایران می‌شناسید؟ در دنیای مدرن امروز، برق یکی از نیازهای اساسی در هر بخش است و اگر حتی چند دقیقه قطع شود، می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری در پی داشته باشد. امروزه برق به بخش مهمی از زندگی انسان تبدیل شده است و بسیاری از ابزارها و دستگاه ها با این انرژی کار می‌کنند و بدون آن بخش بزرگی از زندگی و تجارت انسان دچار مشکل می‌شود. اما در زمان قطعی برق راه حل چیست؟ در صورت قطع شدن برق چه کاری میتوانیم برای جلوگیری از آسیب ایجاد کنیم؟ پاسخ این سوال روشن است؛ در صورت قطع برق، ژنراتورها و موتورهای برق می‌توانند برق مورد نیاز ما را تامین کنند.

اما آیا می‌دانید موتور برق چیست؟ موتور یا ژنراتور برق یا مولد الکتریکی قادر است انرژی حاصل از سوخت گاز، بنزین، گازوئیل و… را به انرژی الکتریکی تبدیل نماید و نیازهای انسان به برق را در زمان عدم دسترسی به این انرژی ضروری تامین کند. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین برندهای موتور برق موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

شناخت موتور برق متناسب با کاربرد و نیاز شما بسیار مهم است!

مهم‌ترین نکته در خرید موتور برق خوب یا همان مولد الکتریکی این است که نیازها و انتظاراتی را که از یک موتور برق دارید، به طور دقیق مشخص کنید. برای مثال ممکن است برای جوشکاری نیاز به موتور برق داشته باشید که در این صورت باید موتور برق پر قدرتی انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند. یا اینکه برای کارهای سبک‌تر مثل استفاده در منزل شخصی، مساجد و هیئت‌های مذهبی نیاز به یک ژنراتور داشته باشید که باید با توجه به تنوع، کارکردها، دسته‌بندی‌ها و بررسی بهترین برندهای موتور برق اقدام انتخاب و خرید این محصول کاربردی کنید.

انواع موتور برق از نظر نوع سوخت

در این بخش قصد داریم تا موتور برق‌‌ های موجود در بازار را از لحاظ نوع سوخت مصرفی، طبقه بندی نماییم تا شما بتوانید با توجه به مزایا و معایبی که هر یک از این دستگاه ها دارند، بهترین نوع آن را با توجه به مکان استفاده و نوع نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید. به طور کلی از نظر سوخت مصرفی، موتور برق به سه دسته بنزینی، دیزلی و گازسوز تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

مولد برق بنزینی

این نوع از پرکاربرد ترین و متداول ترین موتور برق‌ های موجود در بازار هستند که برای عملکردهای نسبتاً طولانی مدت بسیار ایده‌آل هستند. موتور برق های بنزینی در فضاهای باز قابل استفاده هستند و از معایب موتور برق های بنزینی می توان به تولید دی اکسید کربن و آلودگی هوا اشاره کرد.

موتور برق گازسوز

این نوع از موتور های برق برای مصارف خانگی پر کاربرد نبوده و استفاده زیادی ندارند و بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی شده اند. شاید مهم‌ترین مزیت ژنراتورهای برق گازی این است که آلاینده‌های کم‌تری نسبت به دو مدل دیگر تولید می‌کنند و با محیط زیست سازگار هستند. موتور برق های گاز سوز طول عمر بیشتری نسبت به مدل‌های بنزینی دارند و همچنین دارای خطرات کمتری هستند.

دیزل ژنراتور

این موتورهای برق از قوی‌ترین و بزرگترین مدل‌ها به شمار می‌روند و سوخت مصرفی این دستگاه ها با گازوئیل است. نیروی محرک این وسیله از یک موتور دیزلی تامین می‌شود. این مدل ها دارای سیستم خنک کاری آب خنک یا  هوا خنک هستند و طول عمر و توان کارکرد بیشتری نسبت به انواع گازسوز و بنزینی دارند. از معایب دیزل ژنراتورها این است که با محیط زیست سازگار نبوده و آلاینده‌های زیادی تولید می‌کنند. همچنین موتور برق های دیزلی صدای زیادی دارند و از نظر سایز و وزن، بزرگ و سنگین می‌باشند.

موتور برق بنزینی بهتر است یا موتور برق دیزلی؟

به طور کلی در مقایسه موتور برق‌‌های دیزلی و بنزینی که از انواع پرکاربردتری نسبت به موتور برق‌ های گازسوز هستند، باید به نکات مهمی توجه کرد. اولین مساله این است که روشن شدن با هندل یا استارت برقی موتورهای بنزینی به خصوص در هوای سرد بسیار آسانتر از موتورهای دیزلی می‌باشد. به لحاظ نگهداری و هزینه تعمیرات و آسانی تعمیرات، موتور برق‌های بنزینی هزینه‌ای بسیار کمتر و حتی نصف هزینه تعمیر موتور برق‌های دیزلی دارند. همچنین هزینه سوخت موتورهای بنزینی حدود ۳ برابر موتورهای گازوئیلی است و شاید به دلیل ارزان‌تر بودن سوخت موتور برق‌های دیزلی، قیمت آن‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از موتور برق‌های بنزینی است.

دیزل ژنراتور بهتر است یا موتور برق بنزینی؟

معرفی بهترین برندهای موتور برق در ایران

همانطور که در مقاله بهترین برندهای دیزل ژنراتور در بازار ایران هم ذکر کردیم، پس از انتخاب نوع موتور برق براساس ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که هر یک از آن‌ها دارند، توجه به اصالت و برند موتور برق از جمله موارد بسیار مهم است. در ادامه ۱۳ برند برتر موتور برق موجود در بازار را که دارای کیفیت عالی هستند و با توجه به دسته بندی سوخت مصرفی آن‌ها مورد بررسی قرار داده‌ایم.

موتور برق کامینز

کامینز یک برند آمریکایی است که سابقه درخشانی در تولید انواع تجهیزات و ادوات ساختمانی و سنگین دارد. البته به طور خاص بخش زیادی از شهرت برند کامینز در ساخت موتور برق دیزل، بخاطر توانایی و دانش بالای این شرکت در ساخت موتورهای دیزل است. محصولات این شرکت به دلیل قدرت بالای موتورهای آن در حدود ۳۰۰۰ کیلووات اغلب در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برند نیز در میان گران‌ترین و بهترین برند دیزل ژنراتور می‌باشد و از عمر و دوام طولانی برخوردار است. موتور برق های کامینز یکی از بهترین موتور برق‌های بازار است که با استفاده از فناوری پیشرفته و اجزای باکیفیت، کارایی لازم را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و کاربران معایب موتور کامینز را بسیار کم گزارش داده‌اند.

موتور برق کامینز

موتور برق پرکینز

سابقه شرکت پرکینز به حدود ۱۰۰ سال قبل برمی گردد. این شرکت اولین موتورهای دیزل با دور بالا را اختراع نمود. سرعت بالا در دیزل ژنراتور باعث بالارفتن بازده می‌شود. محصولات دیزل ژنراتور پرکینز ساخت کشور انگلیس است. دامنه قدرت موتور برق دیزلی پرکینز بین ۸ تا ۲۰۰۰ کیلووات می‌باشد. همانطور که گفته شد سرعت زیاد در دیزل ژنراتور باعث کارایی بیشتر این موتور می‌شود. از آنجایی که قطعات یدکی این برند در داخل کشور به راحتی در دسترس است، طرفداران زیادی دارد.

موتور برق پرکینز

موتور برق کاترپیلار

این شرکت را می‌توان از بزرگترین شرکت‌های دنیا به حساب آورد. شرکت کاترپیلار موتور دیزل و ژنراتور موجود در دیزل ژنراتور را خودش طراحی می‌کند و به همین خاطر موتور دیزل و ژنراتور از هماهنگی خوبی برخوردار است. گستره و میزان قدرت دیزل ژنراتور کاترپیلار زیاد است و در صنایع بزرگ با فشار کاری بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میزان بین ۳۰۰ تا ۸۰۰۰ کیلووات است. این محصول به نسبت بقیه دیزل ژنراتورهای موجود در ایران گرانتر است.

موتور برق کاترپیلار

موتور برق لوول

لوول یک شرکت چینی است ولی محصولات آن با برندهای جهانی رقابت می‌کند. این شرکت کمتر از سی سال است که به وجود آمده ولی قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول آن، باعث شده از سراسر جهان مشتری داشته باشد. موتور برق لوول برای مصارف خانگی و صنایع کوچک انتخاب مناسبی است.

موتور برق استامفورد (Stamford)

شرکت استامفورد، بیش از یک قرن است که در انگلیس تاسیس شده و از محصولات این شرکت می‌توان به ژنراتور و کمپرسور هوا اشاره کرد. موتور برق های استمفورد در کنار یک موتور دیزل پر قدرت می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. این برند در واقع زیر مجموعه ای از برند کامینز و دارای کیفیت بالایی است.

ژنراتور برق استامفورد

موتور برق ولوو پنتا

یکی از بهترین برندها، دیزل ژنراتور ولوو پنتا ساخت سوئد و آلمان است. موتور برق دیزلی ولوو پنتا از نظر قدرت موتور تنوع زیادی دارد. دامنه قدرت موتور دستگاه های این برند بین ۸۸ تا ۶۵۵ کیلووات است. این نوع دستگاه ها می‌توانند در محیط های تجاری، ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. قطعات این دستگاه به راحتی در ایران یافت می‌شوند.

مولد برق ولوو پنتا

موتور برق موتور سازان تبریز

موتور برق های شرکت موتور سازان تبریز یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید موتور برق های دیزلی در ایران است که توانایی تولید موتور های سه تا شش سیلندر را دارا می‌باشد. این مجموعه با بکارگیری روش‌های جدید مدیریتی و سیستم های استراتژیک برای تولید مدرن‌ترین موتورها توانسته بسیاری از استاندارد های جهانی را کسب نماید.

موتور برق هیوندای

هیوندای یکی از قوی ترین شرکت ها در صنایع مختلف از جمله تولید موتور برق است. استفاده از مدرن ترین فناوری روز دنیا و رعایت بالاترین سطح استانداردهای تولید بین المللی و اعمال بازخورد مشتری در تولید و شناسایی نیازهای مشتری در سراسر جهان، کنترل مستمر و بهبود کیفیت، تنوع بی نظیر و قیمت منطقی، موتور برق های هیوندای را به یکی از بهترین برندها تبدیل کرده است.

موتور برق هیوندای

موتور برق گرین پاور

گرین پاور یکی از برندها و نام های تجاری معتبر و شناخته شده در حوزه تولید و واردات انواع موتور برق در بازار ایران محسوب می‌شود. موتور برق های گرین پاور به دلیل ویژگی ها و قابلیت های فوق العاده ای که دارد، انتخابی هوشمندانه هستند. وجود امکانات ویژه و جدید سبب استقبال بیشتر خریداران از محصولات گرین پاور گردیده است. ژنراتور گرین پاور تقریباً همه آن چیزی را که نیاز است در خود دارند که شامل کیفیت، نوآوری و امکانات خوب و قیمتی مناسب است و این شرکت پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می‌کند.

ژنراتور برق گرین پاور

موتور برق هواسدان

کمپانی هواسدان یکی از کمپانی های چینی فعال در حوزه تولید موتور برق های صنعتی و خانگی می‌باشد که به تازگی توانسته است راه خود را به بازار موتور برق های دیزلی و بنزینی باز کند و با تولید موتور برق های با کیفیت بالا و با پشتیبانی قدرتمند، رضایت مشتریان را جلب کند.

انواع موتور برق های هواسدان در میان موتور برق‌های با قیمت مناسب هستند و کیفیت بالایی دارند. این کیفیت بخاطر انتخاب متریال با کیفیت و رعایت استاندارد های کیفی بالا می‌باشد که رعایت این ویژگی ها به هواسدان کمک کرده است که بتواند وارد بازار های جهانی شود.

موتور برق یاماها

موتور برق یاماها ساخت تایوان و تحت لیسانس ژاپن می‌باشد. موتور برق های یاماها از لحاظ طول عمر و از نظر قدرتمندی جزو بهترین و با کیفیت ترین موتور برق ها نیز می‌باشد. موتور برق های بنزینی یاماها مورد استفاده برای کفکش ها و باغ ها و کولر گازی ها می‌باشد زیرا دارای کیفیت بسیار بالا می‌باشند. همچنین این موتور برق دارای سیم پیچ تمام مس است و مجهز به تکنولوژی avr نیز می‌باشد.

موتور برق یاماها

بهترین برند ژنراتور برق برای باغ کدام است؟ برای اطلاع روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

موتور برق بنزینی هوندا

موتور برق بنزینی هوندا المکس ساخت ژاپن بوده و از نوع موتور هواخنک, چهار زمانه و تک فاز می‌باشد. نوع سوخت قابل استفاده بنزین بوده و دارای فرکانس ۵۰ هرتز است. این موتور برق ژاپنی توان ۱۵۰۰ وات دارد که در حالت اوج به ۱۷۰۰ وات هم میرسد. حجم مخزن سوخت ۷.۷ لیتر است که باعث بالا رفتن کارایی موتور در حدود ۷ ساعت می‌شود. این نوع موتور برق با وزن سبک ۲۲ کیلوگرم از نوع موتور برق‌های کیفی و قابل حمل می‌باشد که طراحی جالبی شبیه به روغن موتور دارد. این نوع موتور برق‌ها به دلیل داشتن کاور از نوع موتور برق بی صدا یا سایلنت هستند.

موتور برق گازسوز اسکانیا

اسکانیا محصولات متنوعی در زمینه های مختلف اعم از دریایی، صنعتی و خودرویی تولید می‌کند، البته بیشتر فعالیت این کمپانی در زمینه تولید موتور های کامیون و اتوبوس می‌باشد. موتور های اتوبوسی تولید شده در کمپانی اسکانیا برای تولید برق با سوخت گاز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل به آن ها ژنراتور دائم کار نیز گفته می‌شود. ژنراتور گازی اسکانیا در بازار ایران از جمله هایپر صنعت فامکو موجود بوده و به دلیل کیفیت بالا مورد اقبال خریداران بسیاری می‌باشد. موتور برق اسکانیا با توجه به دارا بودن سیستم سی اچ پی، این امکان را فراهم می‌کند که کاربر قادر باشد به طور همزمان از برق و حرارت استفاده کند. ژنراتور گاز سوز اسکانیا ساخت کشور سوئد بوده و از نوع دائم کار آن می توان برای مصارف نیروگاهی و ارز دیجیتال استفاده نمود. این ژنراتور با توجه به مجهز بودن به استاندارد های اروپایی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند. البته ذکر این نکته لازم است که ژنراتور گازی اسکانیا نیاز به اورهال در مدت زمان کارکرد طولانی دارد.

بهترین مارک موتور برق چینی

موتور برق چینی به خاطر قیمت مناسب و کیفیت خوبی که دارد چند سالی است در بازار فروش موتور برق مورد توجه قرار گرفته است. از نمونه بهترین مارک موتور برق چینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور برق هاچاسو
  • موتور برق کاما
  • موتور برق پوتر
  • موتور برق سان پاور
  • موتور برق کنزاکس
  • موتور برق هیوندا

در هر صورت، اگر قصد خرید تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی دارید؛ بهتر است از سایت شکوه صنعت دیدن کنید.

انواع موتور برق از نظر قدرت و توان

هر موتور برقی دارای توان خروجی و  توان کار است که این توان کاری، نشان دهنده میزان توان وسیله (در صورت استفاده مداوم و بی وقفه) بوده و توان خروجی یا حداکثر توان هم برای مدت کوتاه ارائه می‌گردد. موتورهای برق  قدرت و قیمت متفاوتی دارند. موضوعی که اهمیت دارد این است که شما باید متناسب با آنچه که لازم دارید، اقدام به خرید کنید. موتورهای برق از لحاظ قدرت در چند کلاس قابل دسته بندی هستند و در یک بازه توانی چند مدل برای انتخاب وجود دارد. این مدل‌ها به طور کلی عبارت است از:

ژنراتور ۲۰۰۰ واتی

این مدل کمترین و بهترین قیمت را دارد و دارای سایز و اندازه کوچکی است. این موتور برق اکثرا از نوع بنزینی بوده و برای سفر و کمپ‌های گردشگری بسیار مناسب است.

ژنراتور ۵۰۰۰ واتی

از آنجایی که این مدل توانایی تامین برق چند ابزار برقی را دارد، از این موتورهای برق برای سایت کارگاهی استفاده می‌شود.

ژنراتور۷۰۰۰ واتی

این مدل از موتور‌های برق هم قابلیت حمل دارد اما وزنی معادل ۹۰ کیلوگرم دارد که بیشتر از دو مدل بالا ذکر شده است. از این مدل موتورهای برق برای سایت های کارگاهی استفاده می‌شود که بدون برق هستند و چراغ ها و پنکه ها و چندین ابزار برقی به آن متصل می‌شوند.

ژنراتور ۱۰۰۰۰ واتی

این مدل توانایی تامین برق یک کارگاه ساختمانی بزرگ و یا حتی یک منزل مسکونی را دارد و بهتر است این موتور برق به طور مستقیم به فیوز ورودی سیم کشی شود.

انواع موتور برق از نظر نوع کاربرد

همانطور که گفته شد، با داشتن اطلاعاتی جامع درباره هر وسیله می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید تا بر اساس نیاز و انتظارات خود بتوانید در میان بهترین برند‌ های موتور برق و تنوع بالایی که از این وسیله کاربردی وجود دارد، انتخابی خوب و مناسب داشته باشید. پس بهتر است پس از آشنایی با برندهای معروف موتور برق، با ویژگی‌های کلیدی این وسیله و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم.

موتور برق براساس محل و نوع کاربرد به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که ویژگی هر یک از آن‌ها عبارت است از:

موتور برق خانگی و قابل حمل

جهت تامین برق شهری استفاده می‌شوند. این موتور برق مناسب استفاده در منازل شخصی، هیئت‌های مذهبی، مساجد و مراکز کوچک است.

موتور برق کیفی یا کمپینی

مهم‌ترین ویژگی این موتور برق آن است که سازگار با محیط زیست بوده و آلاینده‌های بسیار کمی تولید می‌نمایند. این نوع از مولدهای الکتریکی از ارزان‌ترین مدل ها به حساب می‌آیند و معمولا در مناطق دور افتاده مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای تامین برق در مسافرت‌ها و کمپ‌های گردشگری بسیار مناسب هستند.

موتور برق صنعتی قابل حمل

این موتورهای برق مشابه مدلهای خانگی هستند و تفاوت آن‌ها در این است که قدرت و توان بالاتری دارند.  از این ژنراتورها برای پشتیبانی برق شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌گردد.

موتور برق ثابت

این مولدهای الکتریکی در یک محل به صورت ثابت قابل نصب هستند و برای  تامین برق یک مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور برق‌های ثابت توان و قدرت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند و مدت زمانی تامین برق آنها نسبت به موتور برق‌های دیگر بیشتر است. این مدل از موتورهای برق عمدتا از نوع موتور برق‌های دیزلی بوده و گران‌ترین مدل‌ها نسبت به سایر مدل‌ها به حساب می‌آیند.

موتور برق های بی صدا یا کم صدا

سوخت این دستگاه ها، غالبا بنزینی بوده و برای کارکردهای طولانی بسیار مناسب هستند. این موتورهای برق به شکل کیف بوده و حجم و وزن بسیار کمتری دارند و مکانیزم عملکرد این دستگاه ها مشابه با مدل های بنزینی است. این ژنراتورها معروف به مدل‌های قابل حمل یا کیفی یا مسافرتی هستند و جهت جلوگیری از استشمام گاز های دی اکسید کربن و اکسید کربن بهتر است در فضای باز مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگی‌ های مهم موتور های برق با کیفیت چیست؟

موتور های برق را می‌توان براساس موارد و شاخصه‌هایی دسته‌بندی کرد که داشتن هریک از این ویژگی‌ها موجب تمایز و برتری یک موتور برق نسبت به مدل‌های دیگر می‌باشد. در این قسمت به طور مختصر به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

برخی از این شاخصه‌ها عبارت است از:

ویژگی های مهم موتور برق ها

قابلیت کنترل ولتاژ و شدت جریان خروجی

سوخت موجود در موتور برق تعیین کننده ولتاژ و انرژی تولید شده آن می‌باشد. برخی از دستگاه‌ها این قابلیت را دارند که به راحتی ولتاژ خروجی را تغییر داده و مدیریت نمایید. به طور مثال می‌توانید بسته به استفاده در محیطی، ولتاژ را روی ۱۱۰ ولت و یا ۲۲۰ ولت تنظیم نمایید. ولتاژ و شدت جریان خروجی که در یک موتور برق انتظار داریم، به وسیله‌ای بستگی دارد که از آن استفاده خواهیم کرد. پس اگر قابلیت تنظیم آن وجود داشته باشد می‌توان هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده و هم اینکه انرژی بیشتر از حدی که به آن نیاز نداریم را تولید نکنیم که این قابلیت یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید.

نوع استارت و روشن شدن

روشن کردن موتور برق، خود یک چالش بزرگ به حساب می‌آید. معمولا همه ما با شنیدن نام موتور مولد الکتریکی، یاد وسیله‌ای با استارت دستی(هندلی) می‌افتیم که برای روشن کردن آن باید کابلی که به صورت جمع شونده درون آن قرار دارد را با قدرت و شتاب زیاد بکشیم تا موتور روشن شود.

اما اگر دستگاهی که انتخاب می‌کنید، دارای استارت الکتریکی باشد، روشن کردن آن کاملا ساده خواهد بود و تنها با فشار دادن یک دکمه می‌توان موتور برق را روشن کرد و از آن استفاده کرد.

خروجی

خروجی بعضی از ژنراتورهای کوچک ۱۲۰ ولت متناوب است و شاید چند خروجی یو اس بی نیز داشته باشد.

در مدل های بالای ۴۰۰۰ وات، خروجی ۲۴۰ ولت نیز وجود دارد و اگر می‌خواهید دستگاه را مستقیما به پنل برق وصل نمایید، باید ژنراتوری انتخاب کنید که خروجی آن ۲۴۰ ولت باشد.

همچنین تعداد خروجی نیز مساله مهمی است که به معنای آن است که از چند خروجی به صورت همزمان می‌توان انرژی برق را از موتور دریافت کرد. معمولا در بهترین حالت داشتن دو خروجی مناسب است که در اثر استفاده از تعداد وسیله زیاد به موتور فشار نیاید. همچنین نیازی به خروجی بیشتر نداریم و در صورت لزوم می‌توان به راحتی به کمک یک سه‌راهی برق چند وسیله را به صورت همزمان به موتور برق متصل کرد.

قابلیت تنظیم مصرف سوخت

موتور برقی که قابلیت تنظیم مصرف سوخت را داشته باشد، به راحتی می‌تواند میزان جریان سوخت ورودی را کنترل کند که داشتن این قابلیت باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش هزینه‌ها، کاهش میزان آلودگی محیط زیست و نهایتا افزایش عمر دستگاه می‌گردد.

داشتن کیت چرخ

موتور برق‌های خانگی معمولا وزن کمی دارند اما در برخی انواع با وزن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم هم مواجه هستیم. حال اینکه ظرفیت باک سوخت هم به آن اضافه شود حسابی با یک وسیله سنگین سر و کار داریم. پس بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که دارای چرخ باشد.

میله های حمل بالاکش

برخی از مدل‌ها میله‌های حمل بالاکش دارند که با استفاده از آن می‌توانید دستگاه را به سطحی مرتفع‌تر انتقال دهید. در زمان خرید به این ویژگی نیز توجه نمایید.

سایر موارد هم به دارا بودن اقلام همراهی مثل شمع اضافه، آچار موتور، سوکت شارژر و سایر موارد برمی‌گردد که به نوع دستگاه بستگی داشته و با زیاد بودن این اقلام قیمت نهایی نیز افزایش خواهد یافت.

نکاتی که باید پیش از خرید موتور برق به آن توجه کرد!

تا این قسمت با برخی از مولفه‌های انتخاب موتور برق و برخی از ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدیم. اما لازم است پیش از آنکه به سراغ انتخاب برند برای خرید موتور برق برویم، موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم.

مکان استفاده

پیش از خرید موتور برق به این مساله توجه کنید که این وسیله در کجا کاربرد خواهد داشت؟ برای مثال آیا قرار است از آن در منزل استفاده کنید و یا اینکه این وسیله قرار است برق مورد نیاز در دفتر شرکت، کارگاه یا یک مرکز صنعتی نسبتا بزرگ را تامین نماید.

اندازه گیری مصرف برق

بهتر است پیش از آنکه برای خرید موتور برق اقدام کنید، لیستی از وسایل برقی موجود در مکان مورد نظرتان تهیه کرده و میزان انرژی مورد نیاز برای هر یک را به دقت اندازه‌گیری و یادداشت نمایید. میزان انرژی‌های مصرفی را با هم جمع کنید تا به یک عدد نهایی برسید. این عدد همان قدرت مناسب موتور برقی است که باید آن را خریداری کنید. اندازه‌گیری این نکته تاثیر به‌سزایی در فروش موتور برق دارد.

انتخاب بر اساس تناسب با وسایل الکترونیکی موجود

همانطور که می‌دانید، با تغییر میزان سوخت این موتورها، میزان جریان برق تولید شده نیز نوسان خواهد داشت. از طرفی دستگاه‌های الکتریکی به نوسانات برق حساس بوده و این نوسانات می‌تواند آسیب‌های جدی به این وسایل وارد نماید. پس بهتر است که موتور برق با قابلیت یکسان سازی جریان برق (اینورتر) خریداری نمایید تا از نوسانات جریان برق تولید شده جلوگیری کند.

بررسی شرایط محیطی

محیطی که موتور برق در آن قرار دارد بسیار حائز اهمیت است. باید به این مساله توجه کنید که آیا این وسیله در یک محیط امن قرار دارد یا اینکه در محیط پر ریسک است. بررسی شرایط محیطی به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. به عنوان مثال اگر در بخش‌های ساختمان‌سازی، ریزش سنگ و مصالح، سلامت موتور برق را تهدید می‌کند، می‌توانید از میان موتورهای برقی دیزلی وسیله خود را انتخاب نمایید که مقاومت بالایی دارند. این موتور برق‌ها غالبا از فلز ساخته شده و استحکام بدنه بسیار بالایی دارند. اگر بهترین موتور برق را هم انتخاب کنید اما در محیطی امن قرارش ندهید، به طور حتم آسیب می‌خورد.

توجه به ظرفیت مخزن سوخت

هنگام خرید حتماً میزان سوختی را که دستگاه شما آن را ذخیره می‌کند بررسی کنید. هرچه مخزن ژنراتور شما بزرگتر باشد، زمان بیشتری تولید برق خواهد داشت. در واقع هر اندازه که مخزن سوخت بزرگ تر باشد، دستگاه مدت زمان بیشتری تا زمان سوخت گیری کار خواهد کرد. البته باید به این مساله نیز توجه داشته باشید که در صورت انتخاب مخزن بزرگ و پر بودن مخزن، وزن دستگاه بیشتر می‌شود.

میزان مصرف بنزین موتور برق

با توجه به نرخ قیمت نسبتا بالای بنزین، توجه به میزان مصرف موتور برق بنزینی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. همانطور که می‌دانید مدل های بنزینی دستگاه با کمک بنزین برق تولید می‌کنند و به همین دلیل و با توجه به قیمت بنزین، بهتر است این مساله را به خوبی بررسی کنید.

آیا موتور برق چینی برای خرید مناسب است؟

در گذشته نه چندان دور کلیه موتوربرق‌های خوب و با کیفیت، ساخت کشورهای آمریکایی و غربی بوده‌اند ولی با گذشت زمان، شرکت‌های چینی به این عرصه ورود کردند و پس از مدتی، موفق به تولید محصولاتی با کیفیت شدند و گوی سبقت را از رقبا ربودند. به شکلی که دیگر کشورهای سازنده مجبور به ساخت و تولید محصولات خود در چین شدند. از طرفی با توجه به اینکه ما در کارخانجات داخلی تولید این دسته از دستگاه ها را نداریم تا روانه بازار کنیم مجبور به خرید از برند های خارجی هستیم. اگر بخواهیم از برند های غربی خرید کنیم از لحاظ قیمتی به صرفه نخواهد بود و می‌بایست از برند های شرقی و کشورهای ژاپن و کره و چین خرید کنیم.

انتخاب بهترین موتور برق با کمک مشاوران شرکت مهندسی شکوه صنعت!

در این مقاله با کاربردهای موتور برق در شرایط و محیط‌های مختلف آشنا شدیم. همچنین ۱۳ برند برتر موتور برق در ایران را معرفی کردیم. با توجه به تنوع بالا و کاربردهای مختلف موتورهای برق موجود در بازار و رقابت برندهای مختلف داخلی و خارجی، خرید موتور برق متناسب با نیاز شما و کارایی عالی، می‌تواند فرآیند سختی باشد. مشاوران ما در شرکت مهندسی شکوه صنعت آماده هستند تا به شما در انتخاب موتور برق مناسب برای خرید کمک کنند. شما می‌توانید با مشاوران و متخصصان ما در تماس باشید. همچنین می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید و از این طریق با ما در ارتباط باشید.

    سوالات متداول:

    بهترین مارک موتور برق دیزلی چیست؟

    برندهای کوهلر، پاور لینک و کاترپیلار از بهترین برندهای موتور برق دیزلی هستند.

    مزایای موتور برق دیزلی نسبت به موتور برق گازی و بنزینی چیست؟

    از مزایای موتور برق دیزلی می‌توان به ارزان‌تر بودن سوخت آن و کمتر بودن استهلاکش در هنگام کار اشاره کرد.

    برای انتخاب بهترین موتور برق برای جوشکاری به چه مواردی دقت کنیم؟

    قدرت موتور برق، ولتاز و ابعاد آن از معیار‌های انتخاب و خرید بهترین موتور برق برای جوشکاری هستند.

    ۴.۳/۵ - (۱۲ امتیاز)