موتور برق جوشکاری یکی از ابزارهای مورد نیاز برای جوشکاری است. شما می‌توانید متناسب با شغل خود بهترین موتور برق را برای جوشکاری خریداری نمایید. در حال حاضر در بازار نمونه‌های زیادی از دستگاه جوش برقی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها قیمت و ویژگی‌های مختلفی دارند. برای این که بتوانید بهترین موتور برق برای جوشکاری را خریداری کنید باید در مورد لیست محصولات بازار و تفاوت آن‌ها با هم اطلاعاتی را داشته باشید تا آگاهانه برای خودتان بهترین موتور برق جوشکاری خریداری کنید.

 

 

منظور از دستگاه موتور برق جوشکاری چیست؟

موتور برق جوشکاری یکی از ابزارهای ضروری برای جوشکاری است که در آن انرژی به دست آمده از سوخت را به جریان برق تبدیل می‌کنند. شما به کمک آن می‌توانید دستگاه جوش را راه‌اندازی کرده و از آن استفاده نمایید. از این موتور زمانی که به جریان برق شهری تک فاز یا سه فاز دسترسی ندارید می‌توانید استفاده کنید؛ بنابراین خرید این نوع دستگاه برای کسانی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، بسیار ضروری است تا بدون هیچ گونه نگرانی بتوانند جوشکاری کنند.

 

کاربرد موتور برق جوشکاری

همان طور که در بالا اشاره کردیم شما از دستگاه موتور برق جوشکاری زمانی که به جریان برق شهری دسترسی ندارید می‌توانید استفاده کنید. معمولا استفاده از این دستگاه‌ها در مناطق دور دست برای ساخت پل، راه‌آهن، جوشکاری مخازن، لوله‌ها و غیره استفاده می‌شود. لذا این ابزار ضروری برای افرادی است که جوشکاری می‌کنند.

 

کاربرد موتور برق جوشکاری

 

انتخاب بهترین موتور برق برای جوشکاری

شما در انتخاب بهترین موتور برق برای جوشکاری باید به نوع دستگاه جوش و جریان ورودی آن توجه کنید. به طوری که متناسب با آن می‌توانید بهترین موتور برق را انتخاب نمایید. در واقع شما باید برحسب اطلاعات دستگاه جوش خود بهترین موتور برق را انتخاب کنید. به همین دلیل به برچسب اطلاعات آن مراجعه کنید. حال در صورتی که برچسب آن وجود نداشته باشد به صورت آنلاین به دنبال اطلاعات دستگاه جوش خود باشید یا با شرکت سازنده آن تماس برقرار کنید.

معمولا در حال حاضر دستگاه‌های جوش دو نوع اینورتری DC یا مبدل AC هستند که در آن باید از آمپر دستگاه خود مطلع شوید. به طوری که برحسب آن به دنبال خرید بهترین دستگاه موتور جوشکاری باشید. حال اگر قصد شما از خرید بهترین موتور برق تنها برای جوشکاری باشد در این صورت می‌توانید طبق جدول زیر اقدام کنید. حال اگر به غیر از دستگاه جوش قصد دارید برای کارهای جانبی از موتور برق استفاده نمایید، آنگاه قدرت دستگاه موتور خود را زیاد انتخاب کنید.

در این جدول عبارت حداقل توان عنوان شده است که در آن منظور کمترین توان برقی است که خطر نوسانات ولتاژی را کاهش می‌دهد. این توان نمی‌تواند به دستگاه جوش شما خروجی کامل و بهره‌وری خوبی بدهد. به همین دلیل بهتر است از توان ایده آل استفاده کنید تا خروجی خوبی را به دستگاه جوش شما ارائه دهد و بتوانید خطرات جریان برق را به حداقل برسانید.

 

حداقل توان پیشنهادی موتور برق

توان ایده آل پیشنهادی موتور برقحداکثر جریان خروجی دستگاه جوش

۷ کیلوولت آمپر

حدود ۵.۶ کیلووات

۸+ کیلوولت آمپر

حدود ۸ کیلووات

تا ۱۶۰ آمپر

۸ کیلوولت آمپر

حدود ۶.۴ کیلووات

۱۰+ کیلوولت آمپر

حدود ۸ کیلووات

۱۸۰ تا ۲۰۰ آمپر

۱۳ کیلوولت آمپر

حدود ۱۰.۴ کیلووات

۱۵+ کیلوولت آمپر

حدود ۱۲ کیلوولت

۲۵۰ آمپر

 

ویژگی‌های موتور برق جوشکاری

هر چند که شما برای انتخاب بهترین موتور برق برای جوشکاری نیاز به ولتاژ ورودی دستگاه جوش دارید؛ اما با این حال باید به هنگام خرید دستگاه موتور برق برای جوشکاری به نکات دیگری نیز توجه کنید. در حال حاضر موتورهای برق دو نوع تک فاز و سه فاز هستند که هر کدام از آن‌ها قدرت و توان خاصی دارند که در ادامه به ویژگی‌های موتور برق جوشکاری اشاره می‌کنیم.

 

خروجی یکنواخت (Uniform output)

یکی از ویژگی‌های بهترین موتور برق برای جوشکاری این است که خروجی یکنواختی داشته باشد. هر چه خروجی یکنواخت موتور برق شما زیاد باشد، کیفیت کار دستگاه جوش زیاد شده و عمر آن طولانی می‌شود. به همین دلیل از دستگاه‌هایی که سیستم اینورتر یا AVR دارند، خریداری نمایید.

 

فرکانس بالا و یکنواخت (High and uniform frequency)

معمولا دستگاه‌های جوش فرکانس بالایی دارند. به همین دلیل داشتن خروجی یکنواخت برای آن‌ها ضروری است.

 

توان بالا (high power)

یکی دیگر از مشخصه های موتور برق جوشکاری این است که برای انجام کارهای مختلف توان عملیات بالایی داشته باشند. به همین دلیل به هنگام خرید بهترین موتور برق برای جوشکاری به این نکته توجه نمایید.

 

تنظیم ولتاژ (Voltage regulation)

ویژگی بعدی که شما را برای خرید بهترین موتور برق برای جوشکاری کمک می کند، این است که برای دستگاه جوش شما یک ولتاژ یکنواخت فراهم کند.

 

کیفیت بالای ژنراتور (High quality generator)

در برخی مواقع ممکن است که دستگاه جوش شما برای مدت طولانی کار کند. در این صورت دستگاه شما بعد از چند ساعت فعالیت بتواند همان خروجی ژنراتور و کیفیت اولیه را ارائه دهد.

 

مصرف بهینه انرژی (Optimal energy consumption)

مصرف سوخت در دستگاه موتور شما بهینه باشد تا میزان بهره روی را افزایش دهد.

 

قیمت مناسب (The price is right)

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین موتور برق جوشکاری این است که قیمت خوبی داشته باشد تا مشتریان بتوانند آن را خریداری کرده و از آن استفاده نمایند.

 

قابلیت حمل (Portability)

وزن دستگاه موتور برق شما کم باشد تا شما به راحتی بتوانید آن را در مسیرهای مختلف حمل و جابجا کنید. معمولا در این نوع موتورها چرخ و دسته وجود دارند که حمل و جابجایی آن را آسان می‌کنند.

 

قیمت موتور برق جوشکاری

 

قیمت موتور برق جوشکاری

در بازار انواع موتور برق‌ با برند، مدل و توان‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها قیمت مختلفی دارند؛ بنابراین شما در ابتدا باید ولتاژ دستگاه جوش خود را شناسایی کرده و بعد از آن برای خرید بهترین موتور برق جوشکاری اقدام نمایید. در این مورد می‌توانید با فروشندگان دستگاه موتور برق جوشکاری صحبت کنید تا آن‌ها لیست قیمت موتور برق جوشکاری را برای جریان‌های برق ۳ و ۱ فاز برای شما ارائه دهند تا شما مطابق با آن بهترین دستگاه موتور برق جوشکاری را خریداری نمایید. حال اگر در میان برندهای مختلف بازار نمی‌دانید کدام یک برند بهترین برند می‌باشد می‌توانید در این مورد با کارشناسان فروش موتور برق جوشکاری صحبت نمایید تا آن‌ها بهترین محصولات بازار را برای شما معرفی کنند. برای دریافت مشاوره خرید بهترین موتور برق برای جوشکاری با شماره ۰۲۵۳۷۱۵۲ تماس بگیرید.

 

خلاصه مطلب

دستگاه موور برق یکی از تجهیزاتی است که برای استفاده های مختلف در صنعت و یا تامین برق در مناطقی که به شبکه ملی برق دسترس ندارند استفاده می شود. این دستگاه‌ها در ولتاژها و توان‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. شما برای انتخاب بهترین موتور برق برای جوشکاری می‌توانید به ولتاژ ورودی دستگاه جوش خود توجه کنید تا بر اساس آن بتوانید بهترین موتور برق را خریداری نمایید. به غیر از آن شما باید به هنگام خرید موتور برق جوشکاری به نکاتی توجه کنید و در آن تمام ویژگی‌های موتور برق جوشکاری را مدنظر قرار دهید.

در حال حاضر قیمت موتور برق جوشکاری در بازار با توجه به برند، مدل و توان آن متفاوت است که شما برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه موتور برق برای جوشکاری می‌توانید با کارشناسان فروش صحبت کرده و مطابق با کار و دستگاه جوش خود خریداری نمایید. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع موتور برق بنزینی، با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)